Wednesday, April 28, 2010

Perasmian Slot Terbaru dalam blog ini: Slot Senyumlah Kampung

Hari tu Yang Mulia Putera Aftus ada bagi idea untuk buatkan macam slot 'Senyum Kambing-SuratKabar Utusan' dalam blog Puisi Si Puteh ni. Aku bukanlah orang yang reti bab lukis2 komik. Jadi tanpa berpikir panjang-panjang (takut pikir panjang sangat tak siap lah ini slot..) , aku main sebat ajalah lukis dalam paint.

Mulanya ingat nak guna je gambar-gambar yang berlambak dalam folder, pastu tulis caption je. Tapi macam tak ori plak kan? ceh.. So ni hasil kerja yang tak lawa.. Ah, terima je lah..

Awal-awal aku lukis bulat dengan petak.. Last-last ntah bentuk apa jadinya.. siap ada air liur terpercik.


Kemudian aku mula berpikir nak cari tajuk.. Disebabkan aku dilahirkan dan dibesarkan dalam suasana kampung, aku ambik je nama kampung. Hehehe...




Ini isu yang pertama 'Senyumlah Kampung'.. Baca elok-elok ya. Yang belah kanan tu start dialog! Isi aku tak tahu nak letak apa.. Kalau tak cukup besar, klik je lah. Nak donlod boleh, bayar singgit.

Watak yang aku keutarakan adalah Mat Kampung dan Abdul Urban yang selalu bertikam lidah dan berludah demi menegakkan kebenaran. Yang pastinya isu remeh seperti tempat tinggal dan kucing mengiau akan menjadi isu..

Mat Kampung seorang yang biasa-biasa, tinggal di Kampung Palong. Semua keadaan kau boleh ganggu beliau namun bab makan dan tidur, DILARANG kacau...

Manakala Abdul Urban pula tinggal di dalam Pusat Beli Belah The Summit.. Urban kan? Beliau gemar bergaya dengan gel rambut brand Brilkrim dan Adipas.. Jauhlah berbeza dengan Mat Kampung yang kadang-kadang mandi pun idak..

Sebarang penambahbaikan akan kami buat dari semasa ke semasa.. Dan tidak lupa, watak tiada kena mengena dengan makhluk yang ada atau tiada.

Sekian dulu dari aku. Nak tarik becha pulop.. Samekommm..

15 comments:

putera aftus said...

haha.. bagus.. sudah ada kartunis untuk blog ni.. aku tumpang bangga..

oranglidi said...

aku nak baju si kampung tu pakai. macam semart je. HAHAHAH.

Zulhasri said...

haha..nice one..gud jub guys..

Awkward April said...

haha.. ksian bobo dgn kapip..

oranglidi said...

zul, haha.

pa'in, eh? eh? knapa?

A s h i k i n said...

menarik jugak ^^

MOFASAD said...

pandai ko wat yer???



lukiskan wajahku plz plz plz

Unknown said...

percubaan yang menarik...


teruskan ye....

hanaahmad said...

wow! cantek!

Anonymous said...

woh..

bagus2..

rambut abdul urban nampak mahal..

Puteh said...

haah la.. baru perasan... rmbut berkilat tu.. hahaha...

oranglidi said...

kaynea, haha.. menarik teh tarik

farid, hehehe.. tak reti dol lukis muka. kang jadi bena lain..

pensel, macam komen akademi fantasia plok.

nasik, ahaha. urban kot.

puteh, cis

Awkward April said...

ksianla.. pki tshirt pon saya <3 kampung.. haha..

Anonymous said...

salam..

kalau kat UM, ada senyum kambing..sini senyumlah kampung..idea yg baik...good.

MOFASAD said...

buat jer... hahaha

Puteh? Siapa dia?

Pengikut Yang Ikut Senang