Sunday, April 25, 2010

Keputusan Pilihanraya Kecil Hulu Selangor (TERKINI)

BN menang majoriti 1000 lebih mendahului calon PKR, Dato' Zaid Ibrahim.

Undi untuk pihak BN datang daripada kawasan majoriti melayu, sementara undi untuk PKR datang daripada kawasan yang kurang bin dalam IC mereka.


HULU SELANGOR 25 April — Berikut adalah keputusan penuh Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor yang diadakan hari ini.

1. P. Kamalanathan (BN): 24,997

2. Datuk Zaid Ibrahim (PKR): 23,272

Jumlah mengundi/Votes cast: 48,935

Peratus/Percentage: 75.87

Undi rosak/Spoilt votes: 731

Majoriti/Majority: 1,725

Undi pos/Postal votes: BN (767), PKR (120)

Penyandang/Incumbent: Datuk Dr. Zainal Abidin Ahmad (PKR) (meninggal dunia 25 Mac) (tewaskan Datuk G. Palanivel: BN)

Undi diperoleh/Votes polled: 2008:23,177

Majoriti/Majority: 198

- Bernama

sekian, harap maklong.

10 comments:

oranglidi said...

lol, politik gua x layan sangat.

vidadarisakura said...

aku pun xlayan politik.hee

Puteh said...

Dirham! politik ka?? x best la weh!!! haha..

putera aftus said...

aku bercadang nk jadikan blog ni lebih popular drpd berita harian, malah mpp press.. jadi perlu la ada segmen politikus. nt akan ada juga segmen dari pena penulis, senyum pisang, malah senyum kampus.

sekian, harap mak long.

oranglidi said...

wokeh, gua layan je. hahahahaha. jom a wat blog walking.. kita sebar2 blog ni. baru la bisa mendahului press2 dan zine lain. hahahaha

Puteh said...

aku ada role x dlm belog ni? haha..

oranglidi said...

hak ela , kau kn owner blog.

Puteh said...

aku tau la... tapi mn la tau korg nk guling2 kan aku ke... hahahaha..

Puteh said...

weh2... tgk gmbar gua.. gua letak special tuk korg!! weeehuuuu!

putera aftus said...

macam harom..

Puteh? Siapa dia?

Pengikut Yang Ikut Senang