Wednesday, May 05, 2010

senyumlah walau apa pun yang berlaku....

Wehuu... we we wehuuuu....

assalamualaikum....

lama dah rasanye ana tak menulis kat belog ini. al-maklumlah... ana ni kuat... kuat macam2... kuat apa tu ana pun tak pasti lah... harapan ana ente-ente sume ni sihat-sihat lah...

hari ni aku nak tulis pasal pengalaman aku masa sekolah rendah... time tu aku darjah 4 kelas paling atas... (^..^)<--- hidung kembang tu.. haha... cerita ini adalah cerita sebenar... bukan rekaan tau..

time tu aku blaja kelas matematik... cikgu panggil aku wat kat papan hitam.. aku pun selamba pegi la ke papan hitam tu... dengan mudah aku menyelesaikan problem yang ada kat depan tu... aku senyum kegembiraaan...

tapi malangnya... Ku sangka panas sampai ke petang... rupa-rupanya hujan di tengah hari!!

CIKGU AKU PANGGIL AKU & PANG!!!!! penampar sebijik kat muka aku....

sebabnye aku wat tanda 'sama dengan' tak satu line!!! (tgk contoh kat bawah)

die suruh wat camni-->
1 + 1 = 2
3 + 2 = 5
5 x 2 = 10

aku wat camni-------->
1 + 1 = 2
3 + 2= 5
5 x 20 = 100

Yang best tu... lepas kene penampau sepam... aku senyum kat cikgu tu!!!! WOAHH!!! korang leh wat camtu x??? senyum selepas dihadiahkan penampar... hehehe....

Puteh: senyum je walau ape pun yang berlaku... time ni aku tak tau la apa aku pikir.. ade ke senyum lepas kene penampar... hehe... sengal tol...

25 comments:

Zulhasri said...

nk harunnnn..skema nk mati cikgu ko..bajet la...budak2 darjah 4 kot..haih..klu nk skema pon..jgn ar smpi pkol2 anak org..igt senang ke nk bt anak yg pandai cam tatit nh..stakat nk bt anak bese2, budak skolah pon buleh..haih..

oranglidi said...

ingatkan salah sbab tulis

5 x 20 = 100

sbab soalan dia 5 x 2 je.

putera aftus said...

norhisyam.. masing2 macam riyal..

Puteh said...

zol : mn aku tau die.. de\ie tgh angin kot time tu... tgk2 aku wat sengal dgn die... pnmpar sepam lekat kt aku..haha... tp ak igt smpai skrg kot ap yg die ajar tu... berkat2... ana ente...

becha: x.. tu typo abang... hehe... al-maklumlah... puteh bukan perfect!

aftuih: ko lagi riyal... haha..

sugar2 kapas strawberry said...

klu sy da buat muka terpinga2..haishhh..
garang ny cikgu kamoo..
then g tmpt ddk nangs syp..;(

Puteh said...

die mmg garang... ckgu perempuan.. tapi lupe plop nm die... n die dah meninggal dah pn sbb eksiden.. sedih aku dgr brite ni..

Aleen Aiden said...

eh okla 2 bg senyuman..klo bagi kate2 kesat secara bertubi2,mau plempang hinggap beberapa das lg..hu3

mirachantek said...

perfectionist sangat ke cekgu kau tuh? macam saiko je.

Puteh said...

aleen adela: haha..tp sengal kot.. adeke senyum...

mirachantek: ntah la... die mmg garang sket..die hangin kot time tu.. adoi..

putera aftus said...

dia mengandung kot.. pastu ko plak cari pasal..

kudakertas said...

style r..tlbh bijak anda ni..

alfatihah utk cekgu anda tu..

Awkward April said...

ko mmg dr kecik asik sengeh ek... bgus2.. sejuk mata memandang.. haha

nasikputeh said...

woh.
gangster giler cekgu..

tapi kamu bagus.
hadapi dengan senyuman.
haha

green said...

ape ke herr cikgu tu..

tabah sungguh kamu ye dulu..huhu

Puteh said...

aftus: aku rs die x mngandung la aftus.. len kali ckp tu pkir la dlu... haih!!! haha

kuda kertas: adakah ko BBD? haha

pain: agknye la kot.. aku mmg kuat sengih ke??? haha

nasikputeh: mmg bgus la kot aku ni.. leh snyum2 lg.. haha

green: brlatih jadi tabah.. hidup ini susah.. kan? haha

p/s: aku mmg suke abiskan ayat dgn "haha"..

Puteh said...

kelakar tak?

putera aftus said...

X PON.

kudakertas said...

almk puteh..jgn r kntoikn identiti sulit aku..hahaha..

wat r tarian sewang cam kt gathering tu..sronok lak aku tgk..hahaha..

Puteh said...

tarian sewang? yg mane satu nih??? bnyak tarian mlam tu..

vidadarisakura said...

laaaa..kesalahan kecik jak tu.

stuck said...

aq taw spe..
Pn.Jamilah...

MOFASAD said...

asal aku rindu zaman skola dulu?

nak rosakkan kerusi sekolah dulu?


cis!

Puteh said...

stuck: haah... pn jamilah.. die2.. haha.. igt pn.. bgus la stuck..

farid: bpak jahatnye ko rosakkan brg skolah. hahaha..

Linglung said...

sifir dua pun lu lupa??kena byk mkn kismis ni derrr...

Puteh said...

haha.. banyak kismis skrg ni... kismis du'a.. kismis kencut.. kismis unta.. yg latest ni kismis tok guru.. pasni kismis padang pasir plop la kot... aku pn x tau nk mkn mana satu..

Puteh? Siapa dia?

Pengikut Yang Ikut Senang