Friday, September 11, 2009

Mak aihhh..... Ikan Besar ke?????

Pada suatu hari di bulan 9 atau 10 tahun 2001... (time aku drjah 6 di Sekolah A bukan nama sebenar).

Aku pegi lawatan sambil belajar ke Kuala Lumpur.

Mak aku belikan bekal KFC. die kata suruh makan untuk sarapan pagi.

Bas bertolak kul 4.30 pagi. Sarapan sepatutnye pukul 7-8 pagi.

Tapi ape kes ak msuk bas pada kul 4.15 pagi terus makan KFC tu???? Apo aku nak makan time sarapan nanti???

Aku bernasib baik. Sarapan disediakan. Nasi lemak beserta Air mineral.

First destination. TUGU NEGARA MALAYSIA.

Aku dengan excitednye pergi menaiki tangga untuk ke TUGU NEGARA tersebut.

Mmbe2 suruh aku amek gambar mereka berlatar belakangkan tugu.

Aku capai kamera beliau dan melangkah ke belakang sedikit.

EH!!!! x cukup pulak nak masuk gambar. Besor smacam tugu nih.

Aku melangkah ke belakang lagi.. dan lagi... dan lagi...

dan lagi......

TIBA-TIBA... AKU BASAH!!!!!!!!!!




Aku jatuh kolam kat Tugu Negara Malaysia rupenye.....




Tugu Negara Yang Tenang Sebelum Insiden


Kebelakang dan kebelakang dan jatuh
(Kronologi Kejadian)


Puteh : Bangga menjadi orang pertama di dunia yang jatuh ke dalam takungan air di sana...
Ada budak tanye aku ada ikan besar ke dlm kolam tu walaupun die nampak aku dah basah kuyup... ape punye perangai daa...

7 comments:

Chikoo said...

ada ikan besar tak dlm kolam?
ada ka tak?

Zulhasri said...

haha...very funny...mesti ko nangiskn lpas ko jatuh dlm kolam tu..1st destination kot..cane la ko nk melawat tmpt2 len pastu...lol

putera aftus said...

kesian..ape ko x lemas je..? nt dpt jd org pertama lemas di tugu negara..hahaha

Cik F said...

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!

Puteh said...

aku x nangis la lpas tu... aku jln cam biase je... tp sume org nmpak r aku rs...hahahahaha...

oranglidi said...

rilek2 sudah, ak dlu jatuh dalam laut je. mandi terus.

stuck said...

hahaha...sengal...
aq taw ko spe...
n aq taw gak ko skola ne..
hahhaa..
sumpah lwak duh...
kenangan pling klako....
pgawas jtuh!!!
mak ai...
hahaha....;P

Puteh? Siapa dia?

Pengikut Yang Ikut Senang